Google heeft een eigen advertentieplatform: Google Ads. Als ondernemer gebruik je dit platform om advertentieteksten en daarmee meer omzet te genereren. Deze digitale vorm van adverteren is vandaag de dag een stuk aantrekkelijker dan het adverteren op papier. Het zijn nu eenmaal de internetgebruikers die actieve zoekopdrachten uitvoeren. Google Ads is essentieel in het online zichtbaar worden en heeft diverse voordelen, die je hieronder leest. Let wel: het opzetten van een efficiënte campagne vereist kennis!
Het bereiken van een specifieke doelgroep
Met behulp van Google Ads kun je zelf bepalen welke bezoekers je wilt ontvangen. Wie dat zijn? Degenen die op zoek zijn naar het product of de dienst die jij aanbiedt. Je kunt een digitale professional zoals een bureau voor online marketing in Groningen inschakelen voor het vaststellen van de juiste trefwoorden. De expert voert dan een onderzoek voor je uit. Door targetingopties van Google Ads correct toe te passen, verzeker je jezelf er nog eens extra van de juiste doelgroep te bereiken.
Snelle zichtbaarheid, snel resultaat
Door een expert in online marketing in Groningen in de arm te nemen, zorg je ervoor dat je advertenties ook snel zichtbaar worden. Vooral als je net met je website bent begonnen en niet wilt wachten op promotie via bijvoorbeeld sociale media, is dit een groot voordeel. Wanneer een internetgebruiker op de zoekwoorden zoekt die jij -eventueel in samenwerking met een bureau voor online marketing in Groningen- in je campagne hebt vastgelegd, ben je direct zichtbaar.
Geen overschrijding van je marketingbudget meer
Als ondernemer weet je als geen ander hoe belangrijk het is je budgetten nauwlettend in de gaten te houden. Omdat Google Ads in feite een veiling is -je geeft zelf aan wat je maximale bod is voor een advertentie-, kun je je budget makkelijk instellen en de kosten limiteren. Een professional zoals een kantoor voor online marketing in Groningen zal je adviseren met een laag bedrag te beginnen en dit eventueel naar boven bij te stellen.
Inzicht in je statistieken
Het platform Google Ads maakt de resultaten van je campagne inzichtelijk Je koppelt je campagne hiervoor aan je Google Analytics account. Je verkrijgt onder andere inzicht in welke pagina’s de internetgebruikers bezoeken, hoe lang men op de website verblijft en op welk punt ze besluiten deze wellicht te verlaten of juist tot conversie over te gaan. Al deze informatie helpt toekomstige campagnes nóg succesvoller te worden!